Je hebt een afspraak bij Emergis. Wat nu?
Emergis vind je afspraak belangrijk en verwacht je te zien op de afgesproken datum en tijd. Schrijf je afspraak meteen in je agenda, mobiele telefoon of op een andere plek waar je belangrijke informatie bewaart.
Emergis werkt met een no-showbeleid. dat betekent dat er regels zijn gemaakt over het maken en nakomen van een afspraak bij Emergis. Alle belangrijke informatie over het no-showbeleid vind je hieronder.
Let op! Emergis heeft andere regels over afspraken gemaakt wanneer je te maken hebt met kortdurende ggz.
Afspraak veranderen of annuleren
Vóór het moment van je afspraak ontvang je een SMS-herinnering als je dat wilt.
Kan je niet komen en wil je de afspraak veranderen of afzeggen? Dan kan je bellen met je behandelaar of de manager van de behandelaar om de afspraak opnieuw te plannen. Wil je jouw afspraak afzeggen? Ook dan neem je contact op met je behandelaar of de manager van de behandelaar. Dit kan meteen na het maken van de afspraak en uiterlijk tot 24 uur van te voren.
Kortdurende ggz: Bel tijdens kantooruren en minimaal 24 uur van te voren naar het secretariaat om je afspraak te veranderen of annuleren.
Videobellen
Is het niet mogelijk om op de afgesproken dag en tijd naar je afspraak te komen? Verander dan je afspraak. Je kunt in afstemming met jouw behandelaar ook kiezen om de afspraak via (video)bellen door te laten gaan. Het is belangrijk dat je dit zo snel mogelijk aangeeft en dit uiterlijk 24 uur voor de afspraak regelt.
Kortdurende ggz: We bespreken de optie om je afspraak door te laten gaan via video-bellen.
Je krijgt tot 24 uur voor de afspraak de ruimte om aan je behandelaar of het secretariaat te laten weten dat je niet komt of de afspraak opnieuw wilt plannen.
Niet aanwezig op je afspraak
Je wordt in dit geval één keer gebeld door je behandelaar. Je krijgt op dat moment één keer de ruimte om zonder extra kosten de afspraak door te laten gaan. Het wordt dan een (video)telefoonafspraak.
Te laat of niet aanwezig op je afspraak
Helaas komt het soms voor dat je niet aanwezig bent op de afgesproken dag en tijd. Wanneer je geen gebruik hebt gemaakt van de keuze om je afspraak te veranderen of 24 uur van te voren af te zeggen, gelden er regels. Deze regels gelden ook als je het telefoontje van je behandelaar niet hebt opgenomen. In allebei de situaties rekent Emergis een wegblijftarief.
Wegblijftarief
Je ontvangt van Emergis een factuur per post en/of mail waarin je wordt gevraagd het wegblijftarief van €50,00 te betalen. Deze kosten worden niet vergoed en moet je dus zelf betalen. Emergis rekent een wegblijftarief omdat:
- Het niet nakomen van een afspraak met je behandelaar staat een soepel verloop van je behandeling in de weg.
- Het niet nakomen van een afspraak zorgt voor vrije tijd waarin de behandelaar een andere persoon had kunnen helpen.
- Er zijn altijd kosten verbonden aan het maken van een afspraken, zoals personeelskosten. Bij het niet nakomen van een afspraken worden dit verloren kosten en komen er zelfs extra kosten bij.
Je factuur
Via de post, e-mail, of allebei, ontvangt je een factuur. Wanneer je een vraag hebt over deze factuur mag je telefonisch contact opnemen met de manager van de afdeling. Het is belangrijk dat je de factuur op tijd betaald. Wanneer je niet betaald krijg je van ons een herinnering. Kan je niet betalen? Ook dan moet je zo snel mogelijk contact opnemen.
Bij geen bericht en bij geen betaling wordt de factuur na de herinneringen die je hebt ontvangen, overgedragen aan een incassobureau. Er komen extra incassokosten bovenop de €50,00 voor het niet betalen van je factuur. Deze kosten betaal je zelf.
Kortdurende ggz: We bellen je op om een nieuwe afspraak te maken. Omdat je geen contact hebt opgenomen en ook niet aanwezig was op de afgesproken dag en tijd, heb je te maken met een wachttijd. Dit betekent dat je nieuwe afspraak minimaal vier weken later wordt gemaakt.
Geen antwoord gevonden op je vraag? Raadpleeg de FAQ-pagina hier.
Print