Uw afspraak bij Emergis telt


Wij vinden het belangrijk dat u op de hoogte bent van veranderingen binnen Emergis. Vanaf 16 november 2020 gaat het afsprakenbeleid van Emergis van kracht. Dit betekent dat er vanaf nu regels zijn over afspraken tussen u en Emergis.

Wat betekent dit?
U krijgt verschillende manieren aangeboden om uw afspraak op tijd maar uiterlijk 24 uur van te voren te veranderen of af te zeggen. U kunt uw afspraak verplaatsen naar een andere datum, kiezen voor (video)bellen of afzeggen. Wanneer u dit niet doet maar ook niet op tijd op uw afspraak komt, zal de behandelaar u eenmalig bellen met de laatste optie om de afspraak te vervangen voor (video)bellen. Als u ook hier niet op reageert, volgt er een wegblijftarief.

Het wegblijftarief bedraagt €50,-. U ontvangt hiervan een factuur per post. Deze kosten worden niet vergoed door u zorgverzekeraar. Het is dus erg belangrijk dat u op tijd uw afspraak verandert of afzegt wanneer u op de afgesproken dag en tijd niet kunt komen.

Wilt u meer informatie over het no-showbeleid van Emergis? Neem contact op met uw behandelafdeling. U kunt hier de belangrijkste informatie terugvinden.

Printversie van deze paginaPrint