Emergis kiest na vergelijkingspilot voor Minddistrict


De Zeeuwse GGZ-instelling Emergis is afgelopen april een samenwerking aangegaan met Minddistrict, leverancier van ehealthtoepassingen. De instelling wil haar cliënten een zoveel mogelijk eigentijds zorgaanbod bieden. ‘Cliënten zijn met ehealth actief bezig met hun eigen behandelingsproces’, legt projectleider van Emergis Niek de Klerk uit. ‘Ze werken naast de face-to-facegesprekken tussendoor ook aan opdrachten, leren meer over hun probleem, registreren in een app hoe het die dag met hun gaat of hebben beveiligd mailcontact met hun behandelaar. Dit komt het behandelingsproces ten goede en leidt tot een meer efficiënte dienstverlening.’

Minddistrict scoort het beste

Na een vier maanden durende vergelijkingspilot tussen een andere aanbieder van ehealth en Minddistrict, koos de Zeeuwse GGZ-instelling Emergis vorig jaar voor het ehealthplatform van deze laatste. Over de uiteindelijke uitkomst van de pilot viel niet te twisten. ‘Op alle punten stak Minddistrict met kop en schouders boven de andere aanbieder uit,’ zegt projectleider Niek de Klerk. Ook de centrale cliëntenraad Emergis was nauw betrokken bij het keuzetraject. ‘Ze hebben geadviseerd om Minddistrict mee te nemen in het keuzetraject en hebben zelf meegedraaid in de pilot’, licht De Klerk toe. ‘De mening en waardering van cliënten met betrekking tot ehealth is onontbeerlijk.’

Emergis neemt de tijd

De komende drie jaar zal Emergis het ehealthplatform volledig implementeren. De Klerk: ‘We hebben ervoor gekozen om alle medewerkers in ehealth te scholen. ’ Emergis vindt het belangrijk om hier de tijd voor te nemen. De Klerk: ‘Behandelaren moeten immers leren werken met deze behandelmogelijkheid waarbij het contact niet face to face verloopt. Dat is echt nieuw en dat doe je niet van de ene op de andere dag.’ Het is de bedoeling dat alle behandelaren halverwege 2016 getraind zijn in het werken met het ehealthplatform van Minddistrict.

 

 

Printversie van deze paginaPrint